Nikdy nesdělujte své osobní bezpečnostní prvky jiným osobám a nezadávejte je na jiných doménách než na: https://bezpecnost.csas.cz nebo https://george.csas.cz. V případě mobilních aplikací zadávejte prvky pouze do mobilních aplikací, které patří České spořitelně.
Vždy si zkontrolujte v adresní řádce svého prohlížeče, že je Vaše připojení zabezpečeno platným certifikátem. Současně také zkontrolujte jméno služby/e-shopu, ke kterému se přihlašujete, na příkladu vidíte George.
Pokud se chcete přihlásit do elektronického bankovnictví Business24, použijte vždy doménu https://www.business24.cz.
Kromě zmíněných domén jsou součástí našeho internetového a elektronického bankovnictví také mobilní aplikace. Jejich seznam naleznete zde: https://www.csas.cz/cs/mobilni-aplikace.
Nikdy se nepřihlašujte nebo neověřujte svou totožnost s využitím Bankovní IDentity pomocí technického zařízení, které je veřejně přístupné (např. z počítače v internetové kavárně), které vám není známé, anebo prostřednictvím kterého může k vašim aplikacím internetového nebo elektronického bankovnictví přistupovat cizí osoba.
Vždy využívejte důvěryhodné Wi-Fi sítě nebo mobilní data operátora. Na otevřených Wi-Fi sítích může být vaše komunikace odposlouchávána a vaše osobní bezpečnostní prvky přesměrovány, kam nechcete, nebo zneužity.
Vaše heslo k Bankovní IDentitě by mělo být unikátní a nemělo by se shodovat s vaším heslem do e-mailu nebo k jiné službě. Měli byste jej pravidelně měnit.
Aby heslo bylo dostatečně silné, mělo by mít min. 12 znaků a obsahovat kombinaci čísel, písmen a jiných znaků (např. !, *, apod.).
Ignorujte e-maily a jiné zprávy, které jste obdrželi od neznámých odesílatelů, nebo zprávy s podezřelým názvem či obsahem. Nikdy neotevírejte jejich přílohy a neklikejte na odkazy, které obsahují.
Při práci na internetu neotevírejte odkazy na podezřelé neznámé servery (např. s nelegálním software nebo erotickým obsahem) a ty, se kterými se setkáte v podezřelých e-mailech.
Používejte ve své e-mailové schránce ochranu proti spamu. Dále doporučujeme použít další ochranné nástroje – označované jako anti-spyware, anti-adware, apod.
Pravidelně aktualizujte svůj operační systém a internetový prohlížeč. Instalujte si aplikace výhradně z oficiálních obchodů - Google play https://play.google.com/, App store https://www.apple.com/app-store/, Windows Store https://www.microsoft.com/cs-cz/store/apps/windows, popř. z oficiálních obchodů výrobce vašeho zařízení. Nikdy neinstalujte programy z neoficiálních zdrojů.
Používejte jen originální operační systém. Aktualizujte ho a vyhněte se zásahům, které umožňují plný administrativní přístup typu root nebo jailbreak. Takto upravená zařízení nekupujte a nepoužívejte.
Na svůj počítač i mobilní zařízení si nainstalujte antivirový program a pravidelně ho aktualizujte. Nevypínejte „osobní firewall“, který vás chrání při komunikaci na internetu.
Pravidelně kontrolujte poslední přihlášení a ověření s využitím své Bankovní IDentity. Po přihlášení přejděte vpravo nahoře do nastavení (ozubené kolečko) a následně vyberte sekci "Váš profil". Uvidíte seznam svých posledních přihlášení do jednotlivých bankovních aplikací.
Až budete mít hotovo, nezapomeňte se z George odhlásit. Tlačítko “Odhlášení” najdete vpravo nahoře.
Zvažte aktivaci zasílání informačních SMS zpráv o pohybu na svém účtu. Pozorně čtěte obsah všech SMS zpráv, popř. si zapněte push notifikace na svém mobilním zařízení.
Pokud používáte služby třetích stran, jako je nepřímé udělení platebního příkazu, informování o platebním účtu, popř. jiné, kontrolujte, čí služby využíváte a zda skutečně provádíte zamýšlený úkon. Výčet služeb třetích stran, které využíváte, naleznete ve správě třetích stran, resp. Správě IDentity.
Kontrolujte také vždy kontext a čas vámi prováděného jednání s textem na shrnující obrazovce ve službě, kterou používáte.
Ukázka platby a její autorizace v aplikaci George.
Ukázka platby v George a následná autorizace kódem z SMS
NIKDY nepotvrzujte něco, co sami zrovna neděláte, a nepředávejte osobní bezpečnostní prvky nebo faktory pro autentizaci třetím osobám. Stejně obezřetně postupujte také, pokud používáte Bankovní IDentitu jako prostředek pro elektronickou identifikaci. Seznam i tohoto použití Bankovní IDentity naleznete ve Správě IDentity - https://bezpecnost.csas.cz/ssp.
Při nákupech na internetu buďte opatrní, dávejte si pozor, od koho nakupujete. Čtěte recenze a různá upozornění od ostatních uživatelů.
Ověřte si v obchodních podmínkách, jaká je doba dodání (někteří obchodníci uvádí dobu dodání až 180 pracovních dní). V případě, že platíte kartou, zvažte, zda dovolíte e-shopu, aby si zapamatoval údaje o vaší kartě.
Sledujte informace o bezpečnostní situaci na stránkách Bezpečnost a ochrana dat. Zde upozorňujeme na aktuální hrozby a popisujeme různé metody podvodů a útoků.
Jakékoli podezření ohledně zneužití vašeho internetového nebo elektronického bankovnictví nám ohlaste na telefonním čísle 800 207 207 (ze zahraničí volejte na číslo +420 956 777 956), nebo na e-mail csas@csas.cz.
Pokud jste obdrželi podezřelý e-mail, který má vzbudit dojem, že byl odeslán Českou spořitelnou, budeme rádi, když nám jej pošlete na adresu podvody@csas.cz (dříve phishing@csas.cz).