5 minut
5 minut
PÅechod k nové bance a zmÄna úÄtu je jednoduÅ¡Å¡Ã, než si myslÃte. StaÄà pár kliknutà online nebo návÅ¡tÄva poboÄky, o veÅ¡keré papÃrovánà se postaráme my. NemusÃte se o nic starat â jednoduÅ¡e sdÄlte své požadavky bankéÅi a zbytek nechte na nás.
Přechod k nové bance a změna účtu je jednodušší, než si myslíte. Stačí pár kliknutí online nebo návštěva pobočky, o veškeré papírování se postaráme my. Nemusíte se o nic starat – jednoduše sdělte své požadavky bankéři a zbytek nechte na nás.
Jak změna banky probíhá?
Proces zahrnuje čtyři snadné kroky, které si nyní podrobněji popíšeme.
1. Vyberete si nový účet podle vašich představ
Nejprve si zvolíte účet, který nejlépe odpovídá vašim potřebám. Pomoci vám v tom může toto srovnání. Následně si stačí účet založit – můžete to provést buď na pobočce, nebo online v naší aplikaci.
Jak změna banky probíhá?
Proces zahrnuje čtyři snadné kroky, které si nyní podrobněji popíšeme.
1. Vyberete si nový účet podle vašich představ
Nejprve si zvolíte účet, který nejlépe odpovídá vašim potřebám. Pomoci vám v tom může toto srovnání. Následně si stačí účet založit – můžete to provést buď na pobočce, nebo online v naší aplikaci.
2. PÅevod trvalých plateb a inkasa vyÅÃdÃme za vás
Jakmile máte nový bankovnà úÄet založený, následuje pÅevod vÅ¡ech pÅÃchozÃch i odchozÃch plateb. PotÅebujete k tomu vyplnit žádost o zmÄnu platebnÃho úÄtu, můžete to provést v internetovém bankovnictvÃ, po telefonu nebo osobnÄ na poboÄce. Jak na to (vÄetnÄ potÅebných kontaktů) se dozvÃte tady.
PÅi žádosti je tÅeba uvést:
- ÄÃslo původnÃho úÄtu,
- seznam pÅÃchozÃch i odchozÃch plateb, které chcete na nový úÄet pÅevést,
- termÃn, kdy majà obÄ banky pÅevod úÄtu realizovat.
2. Převod trvalých plateb a inkasa vyřídíme za vás
Jakmile máte nový bankovní účet založený, následuje převod všech příchozích i odchozích plateb. Potřebujete k tomu vyplnit žádost o změnu platebního účtu, můžete to provést v internetovém bankovnictví, po telefonu nebo osobně na pobočce. Jak na to (včetně potřebných kontaktů) se dozvíte tady.
Při žádosti je třeba uvést:
- číslo původního účtu,
- seznam příchozích i odchozích plateb, které chcete na nový účet převést,
- termín, kdy mají obě banky převod účtu realizovat.
Doporučujeme nastavit převod na období, kdy nemáte žádné plánované pravidelné platby ani inkasa.
3. Informujte okolí o změně banky
Nechte si vystavit oznámení o změně účtu pro svého zaměstnavatele s informací, od kterého data se mění účet pro vaši výplatu. Zašlete jej i všem, komu platíte prostřednictvím inkasa.
Pokud se nechcete informováním jednotlivých institucí zabývat, rádi to vyřídíme za vás. Do dvou týdnů můžete mít vše vyřešené.
Kdy může být převod pomalejší?
- Změna účtu pro zasílání důchodu: Pobíráte-li důchod od ČSSZ, kompletní převod může být pomalejší. Neměl by ale trvat déle než dva měsíce.
- Sipo a změna účtu: Máte-li sjednáno SIPO, počítejte s tím, že změny se projeví později. Pokud platba neproběhne z nového ani z původního účtu, bude vám automaticky zaslána složenka k zaplacení.
Oznámení o změně bankovního účtu, žádost o změnu účtu pro zasílání mzdy a další dokumenty najdete tady.
4. Zrušení starého účtu
Pokud jste požádali o zrušení účtu v původní bance, ke zrušení dojde až po převedení trvalých plateb. Případně to můžeme zařídit za vás. Mějte na paměti, že zrušením účtu se automaticky zruší všechny navazující služby, jako například debetní karta nebo internetové bankovnictví.
Chcete si být jistí, že všechno běží, jak má? Nerušte původní účet hned. První měsíc nebo dva pečlivě kontrolujte, jestli všechny platby odchází z nového účtu. Jakmile máte jistotu, dejte nám vědět a my váš starý účet necháme zrušit.