Se zaÄátkem Äervna startuje prvnà vlna Å¡kolenà zamÄstnanců Äeské spoÅitelny, které bude jako důležitý prvek využÃvat virtuálnà realitu. Å kolenà je zamÄÅeno na pracovnà postupy pÅi práci s hotovostà na poboÄce. Vývoj virtuálnÃho prostÅedà odstartoval v lednu tohoto roku a je výsledkem spolupráce nÄkolika týmů uvnitÅ Äeské spoÅitelny a spoleÄnosti Cleverlance, která dodala kompletnà technologické ÅeÅ¡enÃ.
Aplikace byla vytvoÅena podle scénáÅů, které navrhli sami Å¡kolitelé Äeské spoÅitelny. Jedná se zejména o postupy, které se hůÅe popisujà tradiÄnà cestou psaných instrukcà a je tak tÄžšà se je nauÄit. VR aplikace od Cleverlance má zamÄstnancům k efektivnÄjÅ¡Ã výuce pomoci svým interaktivnÃm pÅÃstupem "slyÅ¡Ãm, vidÃm, dotknu se". V rámci Å¡kolenà se zamÄstnanci setkajà s moduly jako "vklad, výbÄr, kontrola bankovek nebo uzavÅenà pokladny". Aplikace obsahuje i testovacà moduly, ve kterých si budou moci zamÄstnanci ovÄÅit, do jaké mÃry si nacviÄované procesy osvojili.
"Od zavedenà VR technologie do procesu Å¡kolenà oÄekáváme zejména zefektivnÄnà a snÞenà nákladů na Å¡kolenÃ. Aplikace doplnà a obohatà úvodnà školenà s lektorem a po jeho absolvovánà si pracovnÃk banky může kdykoliv pomocà VR headsetu jednotlivé moduly sám zopakovat. V dalÅ¡Ãm stupni bychom chtÄli zavést formát vzdáleného Å¡kolenÃ, kdy se zamÄstnanec nebude muset ani osobnÄ setkávat se Å¡kolitelem. VR Å¡kolenà je v bance vÃtanou inovacà a pokud se osvÄdÄÃ, rádi bychom ho pÅenesli i do dalÅ¡Ãch oblastà vzdÄlávánÃ. O prvotnÃm úspÄchu svÄdÄÃ, že o Å¡kolenà je mezi zamÄstnanci už nynà enormnà zájem," ÅÃká Robert Å ourek, Customer Journey Expert v Äeské spoÅitelnÄ.
Vývoj aplikace probÃhal od ledna 2020 a celý projekt zastÅeÅ¡oval tribe asistované kanály v Äeské spoÅitelnÄ.
"Kvůli situaci kolem koronaviru jsme vÅ¡echny schůzky s klientem pÅesunuli do on-line prostoru, a naÅ¡i kolegové pracovali z domova, takže virtuálnÄ v podstatÄ probÃhal i samotný vývoj. ZajÃmavé pro nás bylo i to, že virtuálnà prostor, ve kterém se vÅ¡echna Å¡kolenà odehrávajÃ, je vÄrnou kopià skuteÄné poboÄky Äeské spoÅitelny v BeneÅ¡ovÄ, kterou jsme tak museli kompletnÄ vytvoÅit," dodává Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance JiÅà Voldán.
Jak školenà ve VR vypadá, si můžete prohlédnout na našem YouTube kanálu.
Se začátkem června startuje první vlna školení zaměstnanců České spořitelny, které bude jako důležitý prvek využívat virtuální realitu. Školení je zaměřeno na pracovní postupy při práci s hotovostí na pobočce. Vývoj virtuálního prostředí odstartoval v lednu tohoto roku a je výsledkem spolupráce několika týmů uvnitř České spořitelny a společnosti Cleverlance, která dodala kompletní technologické řešení.
Aplikace byla vytvořena podle scénářů, které navrhli sami školitelé České spořitelny. Jedná se zejména o postupy, které se hůře popisují tradiční cestou psaných instrukcí a je tak těžší se je naučit. VR aplikace od Cleverlance má zaměstnancům k efektivnější výuce pomoci svým interaktivním přístupem "slyším, vidím, dotknu se". V rámci školení se zaměstnanci setkají s moduly jako "vklad, výběr, kontrola bankovek nebo uzavření pokladny". Aplikace obsahuje i testovací moduly, ve kterých si budou moci zaměstnanci ověřit, do jaké míry si nacvičované procesy osvojili.
"Od zavedení VR technologie do procesu školení očekáváme zejména zefektivnění a snížení nákladů na školení. Aplikace doplní a obohatí úvodní školení s lektorem a po jeho absolvování si pracovník banky může kdykoliv pomocí VR headsetu jednotlivé moduly sám zopakovat. V dalším stupni bychom chtěli zavést formát vzdáleného školení, kdy se zaměstnanec nebude muset ani osobně setkávat se školitelem. VR školení je v bance vítanou inovací a pokud se osvědčí, rádi bychom ho přenesli i do dalších oblastí vzdělávání. O prvotním úspěchu svědčí, že o školení je mezi zaměstnanci už nyní enormní zájem," říká Robert Šourek, Customer Journey Expert v České spořitelně.
Vývoj aplikace probíhal od ledna 2020 a celý projekt zastřešoval tribe asistované kanály v České spořitelně.
"Kvůli situaci kolem koronaviru jsme všechny schůzky s klientem přesunuli do on-line prostoru, a naši kolegové pracovali z domova, takže virtuálně v podstatě probíhal i samotný vývoj. Zajímavé pro nás bylo i to, že virtuální prostor, ve kterém se všechna školení odehrávají, je věrnou kopií skutečné pobočky České spořitelny v Benešově, kterou jsme tak museli kompletně vytvořit," dodává Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance Jiří Voldán.
Jak školení ve VR vypadá, si můžete prohlédnout na našem YouTube kanálu.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.