"Po celosvětových rekordních útratách v e-shopech v průběhu loňského roku může během letošního roku dojít ke zpomalení růstu. V ČR předpokládáme podobný vývoj jako ve světě, a to, že v letošním roce tržby on-line obchodů porostou meziročně přibližně o 15 %," doplňuje Tereza Hrtúsová.
Jednodušší a bezpečnější potvrzování plateb
S rostoucím zájmem o nakupování na internetu se také zvyšuje počet klientů České spořitelny, kteří při placení kartou v e-shopech potvrzují platby dvoufaktorově, tedy pomocí jednoduché a bezpečné aplikace George klíč. Ta nahrazuje zastaralé přepisování potvrzovacích kódů v SMS.
"Požadavky klientů jsou stále náročnější a vyžadují nejen jistotu, že platba bude bezpečně realizována, ale zároveň vše proběhne rychle. Tento trend potvrzuje fakt, že téměř 70 % nákupů na internetu ověřují naši klienti pomocí aplikace George klíč. V současnosti má již tuto aplikaci pro dvoufaktorové ověření plateb na svém telefonu přes jeden milion klientů," říká Jan Dachovský, expert na platební řešení v České spořitelně a pokračuje: "Sledujeme také rostoucí zájem klientů o využívání virtuálních platebních karet, které mají klienti uloženy v mobilním bankovnictví George a nepotřebují mít tak platební kartu u sebe fyzicky. Tento trend jde ruku v ruce s využíváním NFC plateb jako je Apple Pay či Google Pay v mobilním telefonu. Klienti, kteří mají jednu z těchto služeb ve svém mobilním zařízení aktivní, realizuje takto 70 % svých transakcí."
Platební metody v českých e-shopech v roce 2020
I přes pandemii koronaviru nedošlo loni z pohledu preferovaného způsobu placení k zásadnímu obratu. Nadále je dle dat Heureka populárním způsobem placení dobírka. Tímto způsobem platilo při převzetí zboží 29 % Čechů, shodně (29 %) Čechů platilo za zboží přímo při jeho vyzvednutí v kamenné prodejně obchodníka. Platbu kartou na internetu využívalo 26 % Čechů. V menší míře Češi při placení využívají platbu bankovním převodem či skrze službu PayPal, apod. Významně ale vzrostl počet platebních transakcí při osobním převzetí od kurýrů nebo ve výdejnách zásilkových společností, a to meziročně podle dat České spořitelny o 67 %, během podzimu (od října do konce roku 2020) dokonce o 186 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2019.
Podrobné závěry studie Trendy v e-commerce naleznete zde.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.