• Smlouvy s bankou a další dokumenty budou moci zástupci firem podepisovat digitálně prostřednictvím Bank iD.

  • Podmínkou pro získání služby Bank iD SIGN je sjednání bankovní identity, nikoliv internetové bankovnictví.

Česká spořitelna se stala první bankou na domácím trhu, která umožňuje zástupcům středních a velkých firem podepisovat smluvní dokumentaci prostřednictvím své banky, kterou používá v osobním životě, bez nutnosti mít přístup do firemního internetového bankovnictví. 

V praxi to znamená, že zástupce právnické osoby bude moci podepisovat úvěrové a jiné bankovní smlouvy stejným způsobem, jakým se přihlašuje do osobního elektronického bankovnictví. Nebude muset využívat čipové USB klíče určené pro BUSINESS 24, ani nebude muset mít elektronické bankovnictví u České spořitelny. Dokumenty klient podepíše v novém Podpisovém portálu, který je dostupný odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. Podmínkou je pouze to, aby klient měl sjednanou bankovní identitu u bank, které ji aktuálně poskytují. 

Jejím prostřednictvím může provádět digitální podpis dokumentů jak České spořitelny, tak i dalších pěti bank, jejichž bankovní identitu lze využívat k prokazování totožnosti vůči firmám a státu. 

Spořitelna nabídla využití bankovní identity v pilotním provozu již v prvním kvartálu. Mezi firmami mělo inovativní řešení úspěch. 

„Službu Bank iD SIGN jsem využil při podpisu smluvního dokumentu. Moje zkušenost byla jednoznačně pozitivní, vše bylo velmi jednoduché a rychlé,“ potvrzuje plzeňský podnikatel Albert Vu, jednatel restaurační společnosti Han Food Restaurants. „Až dosud jsem byl zvyklý na to, že podpis smluv probíhal buď fyzicky, anebo přes internetové bankovnictví. Poté, co mi přišel mail, jsem musel s podpisem počkat do doby, než budu u počítače, u sebe jsem musel mít čip s kódem. Teď jsem vše schopen podepsat kdekoliv jen s mobilem, podpis je možný přes aplikaci. Výrazně se urychluje proces komunikace s bankou, ubývá papírování, a tak to šetří i přírodu.“

Dokumenty mohou být podepsány více zástupci za různé firmy, což umožňuje urychlit proces podpisu bez nutnosti osobního setkání podepisujících a tím výrazně zkrátit dobu potřebnou k podepsání dokumentů. 

Službu Bank iD SIGN nasadila Česká spořitelna do „ostrého“ provozu 6. června. Dostupná bude jak středním a velkým firmám a také subjektům z veřejného a neziskového sektoru.  

  • Smlouvy s bankou a další dokumenty budou moci zástupci firem podepisovat digitálně prostřednictvím Bank iD.

  • Podmínkou pro získání služby Bank iD SIGN je sjednání bankovní identity, nikoliv internetové bankovnictví.

Česká spořitelna se stala první bankou na domácím trhu, která umožňuje zástupcům středních a velkých firem podepisovat smluvní dokumentaci prostřednictvím své banky, kterou používá v osobním životě, bez nutnosti mít přístup do firemního internetového bankovnictví. 

V praxi to znamená, že zástupce právnické osoby bude moci podepisovat úvěrové a jiné bankovní smlouvy stejným způsobem, jakým se přihlašuje do osobního elektronického bankovnictví. Nebude muset využívat čipové USB klíče určené pro BUSINESS 24, ani nebude muset mít elektronické bankovnictví u České spořitelny. Dokumenty klient podepíše v novém Podpisovém portálu, který je dostupný odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. Podmínkou je pouze to, aby klient měl sjednanou bankovní identitu u bank, které ji aktuálně poskytují. 

Jejím prostřednictvím může provádět digitální podpis dokumentů jak České spořitelny, tak i dalších pěti bank, jejichž bankovní identitu lze využívat k prokazování totožnosti vůči firmám a státu. 

Spořitelna nabídla využití bankovní identity v pilotním provozu již v prvním kvartálu. Mezi firmami mělo inovativní řešení úspěch. 

„Službu Bank iD SIGN jsem využil při podpisu smluvního dokumentu. Moje zkušenost byla jednoznačně pozitivní, vše bylo velmi jednoduché a rychlé,“ potvrzuje plzeňský podnikatel Albert Vu, jednatel restaurační společnosti Han Food Restaurants. „Až dosud jsem byl zvyklý na to, že podpis smluv probíhal buď fyzicky, anebo přes internetové bankovnictví. Poté, co mi přišel mail, jsem musel s podpisem počkat do doby, než budu u počítače, u sebe jsem musel mít čip s kódem. Teď jsem vše schopen podepsat kdekoliv jen s mobilem, podpis je možný přes aplikaci. Výrazně se urychluje proces komunikace s bankou, ubývá papírování, a tak to šetří i přírodu.“

Dokumenty mohou být podepsány více zástupci za různé firmy, což umožňuje urychlit proces podpisu bez nutnosti osobního setkání podepisujících a tím výrazně zkrátit dobu potřebnou k podepsání dokumentů. 

Službu Bank iD SIGN nasadila Česká spořitelna do „ostrého“ provozu 6. června. Dostupná bude jak středním a velkým firmám a také subjektům z veřejného a neziskového sektoru.  

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz


Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok desítky miliónů korun.