Otevřené bankovnictví

Vaše cesta k přehlednější a efektivnější správě firemních financí.

Co je otevřené bankovnictví a k čemu slouží?

Otevřené bankovnictví (Open Banking) propojí váš informační systém s bankovními účty. Na jednom místě tak můžete vidět a spravovat všechny transakce nebo párovat doklady s platbami. Získáte tak přehled o finančním zdraví svého podniku.

Díky otevřenému bankovnictví dokážete efektivněji vybírat peníze od zákazníků a zamezíte chybám v účetnictví. Třetí straně však vždy musíte dát výslovný souhlas, že může získat přístup k vašim bankovním údajům.

Ikona kalendář

Ředitelé a majitelé firem

Získejte přehled o všech transakcích a finančním zdraví podniku v reálném čase.

Ikona křeslo

Finanční ředitelé

Párujte přijaté platby s vytvořenými doklady a omezte mzdové náklady.

Ikona graf

Účetní

Propojte internetové bankovnictví s účetním systémem a ušetřete až 25 minut denně.

Výhody otevřeného bankovnictví

Rychlá správa plateb

  • Transakce se automaticky spárují s fakturami.
  • Na základě faktur ve svém systému můžete provést několik plateb najednou.
  • Autorizujte platby klidně jedním podpisem.

Historie transakcí na jednom místě

  • Historie transakcí se bude každý den automaticky stahovat do vašeho systému.
  • Na každou příchozí nebo odchozí platbu budete upozorněni.
  • Přehledně uvidíte rovněž změny zůstatku ve svém systému. Můžete tak jednat v reálném čase.

Automatické stahování výpisů a přehledy

  • Výpisy se budou do vašeho systému stahovat automaticky každý den.
  • Získáte okamžitý a automatizovaný přehled o stavu účtů vaší společnosti. 

Jak funguje otevřené bankovnictví?

Vše je možné díky API, otevřenému webovému rozhraní, což je v podstatě něco jako zásuvka. Když chcete z banky získat data, musíte se nějak připojit, a to připojení se dělá právě přes tuto zásuvku. API umožňuje výměnu dat mezi různými aplikacemi, třeba právě mezi bankou a účetním softwarem. Protokoly se automaticky přenášejí z jednoho softwaru do druhého.

Modelová situace

Představte si, že vaše firma působí na realitním trhu. API České spořitelny můžete používat například v chytrém organizačním systému. Pokaždé, když některý z vašich klientů investuje do nemovitosti, systém automaticky přiřadí tuto investici k dotyčnému klientovi.

Jak se změní vaše práce díky otevřenému bankovnictví?

Údaje z banky se integrují do vašeho účetního systému

Příklady z praxe. Jak firmy používají otevřené bankovnictví?

Jak Alza optimalizovala procesy prostřednictvím notifikačního API?

 

Společnost Alza, prominentní hráč na trhu elektroniky, implementovala naši službu notifikační API. Toto vyspělé řešení přináší real-time notifikace o příchozích a odchozích platbách. Alza tak může průběžně odbavovat objednávky během dne, dříve je musela hromadně párovat odesílat požadavky na expedici. Díky API nyní Alza nabízí lepší zákaznický zážitek. Významně se zlepšila i efektivita celé společnosti. Jaká další zlepšení změna přinesla?

Efektivita

Významná úspora času. Hlavně díky automatizovanému stahování a párování transakčních historií.

Transakční rychlost

Příchozí platby jsou nyní zachyceny v reálném čase.

Integrace

Rychlé propojení plateb s odpovídajícími objednávkami.

Expedice

Optimalizovaný proces zaručuje rychlejší zpracování objednávek.

Logistika

Zkrácení doby expedice

Jak obec Hartmanice využila API České spořitelny k automatizaci stahování výpisů?

 

Obec Hartmanice se při používání homebankingu BUSINESS 24 potýkala s několika problémy. Bankovní výpisy se každý týden stahovaly ve formátu CSV. Kvůli občasným lidským opomenutím a také nevhodnému otevírání v Excelu docházelo k nesrovnalostem a deformacím dat. Celý proces byl nespolehlivý a vyžadoval stálou pozornost údržby softwaru. Zadávání plateb do banky také zahrnovalo přepisování údajů z evidence došlých faktur, kde vlivem lidského faktoru vznikaly občasné duplicitní platby a další problémy.

Co využití API usnadnilo?

Díky Premium API České spořitelny se teď výpisy stahují automaticky. Období stahování se překrývají, což zajišťuje, že žádné pohyby nejsou vynechány a jsou eliminovány duplicity. Stažené výpisy jsou automaticky ukládány do databáze. Výpisy se stahují v PDF a pro účetní aplikace se konvertují do formátu GPC.

 

Došlé faktury se průběžně zapisují do evidence faktur v informačním systému, kde jsou data pečlivě kontrolována (formáty, existence účtů, kontrola a tvorba IBAN). Komponenta pro zadávání plateb, vytvořená prostřednictvím platebního API, umožňuje jednotlivé i dávkové platby s maximální kontrolou duplicit. Evidence faktur se průběžně aktualizuje a v bankovních výpisech se vyhledávají odpovídající platby.

Díky využití API se snížila nejen administrativní pracnost operací, ale především chybovost. Celý systém je tak mnohem spolehlivější. Možnost přímé komunikace s vývojářem také značně usnadnila celý proces implementace nových řešení. 

Časté dotazy 

Na co se nás nejvíc ptáte?
 

Pro vývojáře 

Vše o API i jak s ním pracovat.
 

Podporované aplikace

Aplikace pro spojení s bankovním účtem.

Máte zájem o otevřené bankovnictví?

Online

Zanechte nám zprávu my se vám co nejdříve ozveme.

Nejčastější otázky. Taky jste se chtěli zeptat?