Naši péči o finanční zdraví oceňují i ve světě

Na mezinárodní bankovní soutěži Digital CX Awards 2024 získal projekt Finanční zdraví zlato, Česká spořitelna se dokonce stala hlavním vítězem večera. Za tímto úspěchem stojí především naše kolegyně Monika Hrubá. Zeptali jsme se jí, co pro ni tento obrovský úspěch znamená:

Je to obrovské ocenění pro mnoho týmů v bance, které na Finančním zdraví pracují. Nejde totiž o jednu aktivitu, ale celou řadu digitálních i nedigitálních řešení, která společně mají za cíl zlepšovat finanční zdraví našich klientů. Všichni naši klienti je mohou jednoduše využívat ve svém Georgi, kde vznikla speciální část věnovaná finančnímu zdraví. Nicméně nestojíme na místě a aplikaci neustále vylepšujeme, aby našim klientům sloužila ještě lépe. Jejich pozitivní zpětná vazba je pro nás tím největším oceněním.

Prozradila vám porota, v čem Finanční zdraví vyniklo nad projekty z celého světa? 

Je to obrovské ocenění pro mnoho týmů v bance, které na Finančním zdraví pracují. Nejde totiž o jednu aktivitu, ale celou řadu digitálních i nedigitálních řešení, která společně mají za cíl zlepšovat finanční zdraví našich klientů. Všichni naši klienti je mohou jednoduše využívat ve svém Georgi, kde vznikla speciální část věnovaná finančnímu zdraví. Nicméně nestojíme na místě a aplikaci neustále vylepšujeme, aby našim klientům sloužila ještě lépe. Jejich pozitivní zpětná vazba je pro nás tím největším oceněním.
 

Kolik zákazníků již využívá nástroje finančního zdraví, které jsou dostupné na webu a v aplikaci? 

Jejich popularita předčila naše očekávání a jsme za to velmi rádi. V loňském roce využilo některá z řešení pro finanční zdraví více než 2 miliony klientů. V letošním roce jen za prvních šest měsíců je to více než 1,7 milionu. Unikátní FIT zónu v Georgi již navštívilo 1 milion našich klientů.  

V jakých oblastech si vaši klienti nechávají radit nejčastěji? 

Nejčastějšími impulzy pro to, aby se o své finanční zdraví začali lidé zajímat, jsou tři oblasti: rozpočet, krátkodobá rezerva a dlouhodobé investice. Naší ambicí však je, aby naši klienti využívali co nejvíce pro ně relevantních nástrojů. Zkrátka, aby řešili svoji situaci komplexně. To je ta nejlepší cesta k finančnímu zdraví každého z nás. 

V projektu jste od jeho úplného začátku. Na co konkrétně jste nejvíce hrdá? 

Podařilo se nám výrazně zvednout zájem o finanční zdraví a aktivitu lidí ho řešit. Zároveň jsem hrdá na to, že se jsme dokázali vytvořit řešení, která mají přesah nad rámec klasických produktů. Programy, které jsme připravili, provedou klienta celou situací. Podobně jako když třeba začínáte cvičit, tak vás krok po kroku vedeme k tomu, abyste si dobře zvolili cíl, nastavili všechny parametry, trvalé příkazy, využili speciální tipy odpovídající vaší situaci, a zároveň s vámi zůstáváme, abychom vám hlídali všechny další kroky. Unikátní je také napojení na další možnosti, které klient může využít nejen v bance, ale také mimo ni – například v oblasti státních dávek, příspěvků zdravotních pojišťoven nebo zvýhodnění za nákupy.

Jak to vlastně celé vzniklo? 

Chtěli jsme lidem podat pomocnou ruku v náročném období. Globální pandemie, zdražování energií, inflace… Většina domácností si musela sáhnout do úspor a finance se možná nechtěně staly důležitým tématem pro všechny. Vytvořit jednoduchý nástroj, který pomůže co největšímu množství lidí, nám přišlo jako nejlepší řešení. Protože když prosperují jedinci, může zase začít prosperovat i celá společnost.

Kdo je Monika Hrubá?

Má doktorát z psychologie a vystudovala masovou komunikaci na fakultě sociálních studií Univerzity Karlovy. Do České spořitelny přišla před šesti lety. Původně začala jako vedoucí výzkumu a v současnosti zastává funkci Chief Financial Health & CX Officer. V této roli má na starosti finanční zdraví a zákaznickou zkušenost.