Martin Medek se v rámci nové agilní struktury České spořitelny stal šéfem nově zřízeného kmene (tzv. tribu) Otevřeného bankovnictví a nových obchodních modelů. Hlavním úkolem tohoto kmene je dále posilovat pozici České spořitelny v oblasti otevřeného bankovnictví, rozvíjet služby postavené na spolupráci s třetími stranami, zejména v oblasti využití API služeb, fintech řešení, multibankingu a bankovní digitální identity. Kmen Otevřeného bankovnictví je jedním z hlavních pilířů nové agilní struktury České spořitelny.

„Služby postavené na principech otevřeného bankovnictví a spolupráci s fintech prostředím jsou nutnou podmínkou k udržení konkurenceschopnosti. Jsme leaderem v otevírání našeho API rozhraní a bankovních služeb třetím stranám a chceme rozvíjet služby postavené na využití bankovní identity. Ta představuje velký potenciál zejména pro řadu řešení využitelných v oblasti veřejné správy, komunikace státu s občany i soukromoprávních vztahů,“ říká Martin Medek, Tribe Lead pro otevřené bankovnictví a nové obchodní modely v České spořitelně.

Martin absolvoval studia na Mendelově univerzitě v Brně a Chapman University v Kalifornii. Od roku 2011 pracuje pro skupinu Erste a v jejích dceřiných společnostech ve střední a východní Evropě. Věnoval se oblasti řízení rizik, řízení dat a implementaci nových regulací a také oblasti firemního bankovnictví.

Od roku 2016 se v České spořitelně jako Open Banking Leader podílí na projektech zaměřených na PSD2, API, spolupráci s fintechy a start-upy. Podílel se na spuštění vývojářského portálu API Erste Developers Portal, který využívá téměř pět desítek firemních klientů od e-shopů, přes největší dárcovský portál Darujme.cz až po fintechy Upvest a Lime (dnes Wultra). Služby vývojářského portálu Erste Developers Portal a produkty postavené na API kromě fintechů testují i využívají velcí korporátní klienti, jako jsou obchodní řetězce, dodavatelé energií nebo mobilní operátoři.

O agilním řízení v České spořitelně

Kmen Otevřeného bankovnictví je jedním z kmenů, které tvoří základ nové agilní struktury České spořitelny, jejímž principem je minimální počet úrovní řízení a důraz na autonomní týmy. Ty dokáží maximálně flexibilně reagovat na zákaznické potřeby. Aktuálně v rámci Spořitelny funguje celkem devět nových zákaznických kmenů (Retail a Corporate Engagement, Retailové denní bankovnictví, Financování spotřeby, Bydlení, Pojištění, Nové obchodní modely a otevřené bankovnictví, Investice a penze a Korporátní denní bankovnictví a úvěrování), jejichž šéfové (tzv. tribe leads) reportují přímo představenstvu Spořitelny.

Principy agilního řízení Česká spořitelna poprvé uplatnila před čtyřmi lety v IT oddělení, který měl na starosti vývoj jednotlivých projektů, včetně přípravy webového API rozhraní. Na základě této pozitivní zkušenosti na agilní přístup přechází od loňského roku celá společnost.

V praxi se díky agilnímu řízení řada projektů, která trvala několik let, zvládá uskutečnit během několika měsíců. Příkladem úspěšného produktu, který se podařil na principu agilního přístupu zrealizovat během šesti měsíců, je Půjčka bez papíru. Jde o digitální produkt, který lze od začátku do konce vyřídit plně online bez nutnosti chodit na pobočku a peníze na účtu má klient do 15 minut.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: tiskove_centrum@csas.cz

E-mail: tiskove_centrum@csas.cz
Tel.: +420 731 647 004                                                                         

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s takřka 5 milióny klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Hrajeme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem..
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Služby osobních bankéřů nabízíme všem klientům bez rozdílu v rámci služby Moje zdravé finance.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.
  • Jsme nejdostupnější bankou pro klienty s tělesným postižením - máme 280 zcela bezbariérových poboček, v telefonním klientském centru a na každé pobočce umíme komunikovat s neslyšícími a nevidomí mohou využívat 900 speciálních bankomatů a 45 poboček v naší síti.