Bezpečnostní aplikace pro přihlašování a potvrzování plateb George klíč nově klientům umožňuje snadné ověření, zda jim skutečně telefonuje bankéř České spořitelny. Při telefonickém spojení, kdy bankéř volá klientovi, může klient bankéře požádat, aby mu do aplikace George klíč poslal požadavek k ověření s 4místným kódem a následně bankéře vyzve k přečtení tohoto kódu. Nové vylepšení aplikace George klíč tak významně snižuje riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé vydávají za bankéře České spořitelny a snaží se z klientů získat citlivé a bezpečnostní údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.

Vzdálené ověření skrze aplikaci George klíč funguje i obráceně, tedy v momentě, kdy klient volá bankéři. Klientovi se při spojení s bankéřem zobrazí v aplikaci jeho jméno a příjmení a telefonní číslo a může si tak snadno ověřit, zda se bankéř představil pod jménem, které vidí klient na svém telefonu.

„George klíč za necelé tři roky v drtivé většině případů nahradil zastaralé přepisování kódů z potvrzovacích SMS. Dnes má na svých mobilních zařízení aplikaci George klíč více než 1,6 milionu klientů z 2 milionů primárních klientů, kteří se s ní jednoduše a bezpečně přihlašují do internetového bankovnictví či potvrzují platby kartou na internetu. Jsem moc rád, že nyní uživatelům této bezpečnostní aplikace můžeme nabídnout další vylepšení, a to způsob, jak si jednoduše ověřit, zda jim skutečně volá bankéř ze Spořitelny,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč.

Vzdálené ověření bankéře skrze aplikaci George klíč významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke kartě a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč.

Duben měsícem (kyber)bezpečnosti

Spořitelna v dubnu spustila image kampaň #bezpečnáspořka v on-line médiích, v které představuje užitečné nástroje pro ochranu svých financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením George a bezpečnostní aplikací George klíč, zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing.  
 


Více o kampani: https://www.csas.cz/bezpecnasporka 
Více o bezpečnosti: https://csas.cz/bezpecnost

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,9 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.