Podzimní kampaň zaměřená na kyberbezpečnost je součástí dlouhodobého komunikačního konceptu #Silnější. Spořitelna do aktuální kampaně investuje vyšší desítky milionů korun. Kampaň z dílny agentury VMLY&R ve třech navazujících částech upozorní na tři aktuálně nejrozšířenější kyberútoky - falešné investice, sociální manipulace a zneužití osobních údajů. Součástí kampaně jsou i dvouminutové televizní minipořady v České televizi, které ukazují skutečné příběhy Čechů, kteří se stali obětí kyberpodvodníků. Spořitelně se meziročně podařilo snížit objem klientských škod u dokonaných kybernetických útoků o téměř polovinu. Cílem aktuální kampaně je pokračovat v edukaci klientů a dále snižovat objem škod.  

„Fakt, že se nám daří snižovat objem škod klientů v důsledku kyberpodvodů, je výsledkem systematického postupu proti kyberkriminalitě, který zahrnuje zejména kontinuální osvětovou komunikaci, nový systém detekce podvodných plateb využívající prvků umělé inteligence, a také speciální Kyberteam, který pečuje o klienty, u nichž akutně hrozí, že se stanou obětí kyberpodvodu, či se jí již stali,” říká Petr Zíma, manažer České spořitelny pro klientskou bezpečnost a bankovní identitu.

„Podzimní kyberbezpečnostní kampaň je součástí našeho dlouhodobého konceptu #Silnější a jejím cílem je pokračovat v intenzivní edukaci Čechů a zároveň podpořit další snižování objemu škod, které jednotlivým klientům bank nastávají v důsledku kyberpodvodů,” říká Monika Hovorková, která v České spořitelně odpovídá za značku a komunikaci a pokračuje: “Chceme snižovat počty podvedených a zvyšovat počty uvědomělých lidí, kteří už neříkají jen „mně se to stát nemůže“, ale naopak praktiky šmejdů znají, prokouknou je a úplně nejlépe své znalosti posílají dál, čímž učí, a tak i chrání své blízké.” dodává Monika Hovorková, která v České spořitelně odpovídá za značku a komunikaci.

TV 

  • Série spotů, upozorňujících na aktuální kyberrizika s hlavní hrdinkou Sárou, která vystupuje také v image kampani Spořitelny #Silnější. Sára se v jednotlivých spotech snaží poradit svým rodinným blízkým, jak nenaletět kyberpodvodníkům
  • 4 dvouminutové televizní minipořady, které zpracovávají čtyři skutečné příběhy klientů.  klientů Spořitelny. Ti podlehli falešným investicím, sociální manipulaci ve formě tzv. romantického podvodu a zneužití osobních údajů v důsledku phishingu.
  • Sponzorské vzkazy

ONLINE

  • V rámci bezpečnostní kampaně připravila Česká spořitelna ve spolupráci s Českou bankovní asociací edukační web www.chrantesvepenize.cz, na nějž odkazuje v rámci aktuální kampaně. Smyslem webu je nabídnout klientům konkrétní rady, jak rozpoznat kyberpodvody a jak se proti nim bránit. Zároveň klienty motivovat k tomu, aby v oblasti bezpečnosti vzdělávali i své blízké. S přípravou webových stránek pomohla Spořitelně agentura Wunderman Thomson Prague.

TISK/OUTDOOR

  • Kampaň poběží nejen v klasických tištěných médiích, ale také v dopravních prostředcích (vlaky, tramvaje, autobusy či metro).

Kampaň, která je součástí dlouhodobé komunikační linky #Slnější, připravil tým pod vedením Tomáše Novotného a Jakuba Hereše z VMLY&R a Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka z OAK Prague. Spot produkovala společnost Creative Embassy v čele s režisérem Janem Švejkarem.

První spot na TV Nova
 

Ukázky kampaně v tisku/outdooru
 

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz


Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok desítky miliónů korun.