Počet bankovních klientů Spořitelny, kteří platí mobilním telefonem, chytrými hodinkami či náramkem překročil v srpnu půl milionu. Každou šestou bezkontaktní platbu provedou klienti pomocí aplikací Apple Pay, Google Pay, Garmin či Fitbit. Z celkového počtu dvou milionu primárních klientů, tedy klientů, kteří mají Spořitelnu jako svoji hlavní banku, používá mobil při placení každý čtvrtý.

„Platby chytrými zřízeními si od samotného spuštění mezi klienty našly velkou oblibu a počet jejich uživatelů se kontinuálně zvyšuje. Hlavním důvodem oblíbenosti je jednoduchost, rychlost a bezpečnost placení. Důležité je ale i neustálé vylepšování mobilního bankovnictví George, ze kterého si lze kartu do mobilní peněženky snadno přidat a ihned ji začít používat pro platby u obchodníků," říká Juraj Pilka, který je zodpovědný za produkt a vydávání karet v České spořitelně a doplňuje: „Naprostou většinu klientů, kteří platí mobilním telefonem, tvoří uživatelé zařízení s Apple Pay a Google Pay. Jejich poměr je aktuálně vyrovnaný v poměru 50 ku 50."

Aktuálně mají klienti Spořitelny ve svých mobilních zařízeních od Apple tokenizovaných více než 258 tisíc platebních karet a v mobilních zařízení s operačním systémem Android 250 tisíc karet. V chytrých hodinkách Garmin nebo náramcích Fitbit má údaje o platební kartě uloženo necelých 18 tisíc klientů.

Nejčastěji klienti mobilním telefonem platí v supermarketech a prodejnách potravin, na čerpacích stanicích nebo v občerstveních a restauracích.

Mobilní platby využívají rovněž i starší klienti. Jednu ze služeb Google Pay či Apple Pay aktivně používá 24 tisíc klientů ve věku 60 a více let.

Plastové platební karty nejsou jediné karty, které si klienti do mobilních zařízení tokenizují. Spořitelna od prosince loňského roku klientům nabízí virtuální platební kartu. Jedná se kartu, která nemá svůj plastový protějšek a klienti si ji mohou snadnou vytvořit přímo v mobilním Georgi. Ihned od vytvoření s ní mohou klienti začít platit na internetu nebo si ji přidat do jedné z mobilních peněženek pro snadné placení. Dosud si klienti vytvořili přes 75 tisíc virtuálních karet, přičemž 51 % z nich je tokenizovaných v některé z mobilních peněženek Apple Pay nebo Google Pay.
 

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.